Colours of Ostrava 2011

Pestrá nabídka hudebních žánrů, pohodová atmosféra, příjemné prostředí a zábava pro všechny lidi bez rozdílu věku – to vše nabídl čtyřdenní maratón hudby Colours of Ostrava 2011, který se už po desáté konal ve festivalém areálu na březích Ostravice. Celkem festival navštívilo asi 25 tisíc lidí různých věkových kategorií. Bavili se a tančili nejen mladí návštěvníci, ale i babičky a dědové se svými vnuky nebo vozíčkáři, kterých rok od roku přibývá a kteří velmi oceňují slušnost a vstřícnost, které se jim na Colors of Ostrava dostává. A náladu jim nezkazil ani déšť v prvních dvou dnech festivalu.

Narůstající počty dětí, seniorů i zdravotně postižených potvrzují i organizátoři festivalu. Díky projektu Colours bez bariér, připravenému organizátory festivalu a podporovanému Nadací OKD, měli zdravotně postižení cenově zvýhodněné vstupné a k dispozici část tribuny se zvláštními místy s bezbariérovým přístupem, služby asistentů nebo přepravu speciálním vozem BB taxi. Colors of Ostrava je vysoce kultivovaný festival, na který se sjíždějí především fanoušci etna a nepovrchní, velmi inteligentní posluchači. Právě proto vsadili pořadatelé letos na jistotu a jako první hvězdy pozvali dvě nejslavnější romské balkánské dechovky Fanfare Ciocarlia a Marko Marković Orkestar. Po nich následovala poněkud klidnější muzika v podání irských klasikú Clannad a kapely Public Image Ltd (PIL). Na dalších scénách se ve čtvrtek představila například brazilská zpěvačka Luisa Maita nebo američanka Santigold. V pátek se na festivalových pódiích objevily například domácí skupiny Nightwork a Monkey Business, ze zahraničních hostů pak Brendan Perry, údajně „nejulítlejší“ newyorská kapela současnosti Semi Precious Weapons a kolumbijští Bomba Estéreo. Kromě hlavní scény hrály celý den ještě dvě další open air scény i „newyorský klub“ na Černé louce. Mezi nejžhavější jména třetího dne festivalu patřila Lisa Hannigan, australan Frank Yamma, japonský postrock Mono a silná série vystupující na hlavní scéně – Salif Keita, The Horrors a Apollo 440. Rozhodně se však mezi nimi neztratili ani čeští zástupci Tata Bojs, Traband, Marsyas, Garage, Prago Union, Vltava či Priessnitz. Neděle – poslední den Colours of Ostrava – byla plně v režii rockových kapel Swans a Grinderman. Živo bylo i na New York City stage, kde se prezentovali bluesoví Hazmat Modine a lousianský zydeko harmonikář Cerdik Watson.

Hlavní Česká Spořitelna stage byla poprvé v historii ozvučena velkoformátovým WST Line Source systémem L-Acoustics K1, který na festival dodala domácí společnost High Lite Touring. Hlavní PA systém obsahoval celkem 24 reproboxů L-Acoustics K1, 8 subwooferových jednotek L-Acoustics K1-SB a 24 subwooferů L-Acoustics SB28. Delay clustery byly sestaveny z 8 reproboxů L-Acoustics V-DOSC. Jako downfill byly použity dvě trojice modulárních WST Line Source reproboxů L-Acoustics dV-DOSC, jako frontfill celkem 6 reproboxů L-Acoustics ARCS. Stejné reproboxy, tentokrát pouze 4, avšak doplněné čtveřicí subwooferů SB28, byly použity pro odposlech na jeviště ze strany (sidefill). Úlohu jevištních monitorů zastaly osvědčené koaxiální systémy 115XT HiQ, kterých bylo celkem 12. Kompletní ozvučovací systém měl výkon asi 2×115 kW a byl napájen 10 touringovými racky L-Acoustics LA-RAK, osazenými celkem 31 DSP řízenými zesilovači L-Acoustics LA8.

Letošní Colours of Ostrava byl opět výjimečný zážitek. Vysoko převládala kvalita, originalita dramaturgie, skvělé zázemí a organizace. Vzhledem k tomu, že festival přes svou velikost a programovou rozsáhlost vlastně teprve překročil dětský věk, máme se do budoucna ještě na co těšit

Související produkty

Top produkt

Zkušenosti s technologií WST a nejnovější výzkumy L-ACOUSTICS ® jsou základem Line source K1, určeného pro svůj bezprecedentní výkon pro ozvučení venkovních festivalů a koncertů na stadionech.

Top produkt

Léta zkušeností s technologií WST a nejnovější výzkumy L-ACOUSTICS ® jsou základem Line source K1, určeného pro svůj bezprecedentní výkon pro ozvučení venkovních festivalů a koncertů na stadionech.

High-Power Subwoofer s 2× 18" přímo vyzařující s bass reflex konstrukcí. Optimalizovaný pro frekvenční rozsah 25–200Hz. Kompatibilní se všemi L-Acoustics systémy. Pro použití se zesilovači LA8 a LA12X. Vhodný pro touring i pevné instalace.

Modulární touringový rack LA-RAK je základní element nové systémové architektury L-ACOUSTICS, postavený na DSP řízených zesilovačích LA8.

Špičkové zesilovače s vestavěným DSP, networkingem a vzdáleným monitoringem. Špičkové 24bit převodníky, 130dB dynamický rozsah, 32bit SHARC DSP. 4 kanálový zesilovač 4× 1800W/4. Systém ochrany reproduktorů L-DRIVE.