DiGiCo a L-Acoustics dominovaly v Coachella Valley
Od svého vzniku v roce 1999 se hudebně-umělecký festival Coachella se svou návštěvností přes 250 000 návštěvníků ročně stal jednou z nejvýznamnějších festivalových událostí světa.
Techniku pro všech 7 stagí již tradičně dodává kalifornská audio rental firma Rat Sound Systems. Pro tento rok tým vedený Jonem Monsonem a Davem Ratem použil neskutečných 847 boxů převážně značky L-Acoustics na některých pozicích doplněných o speciální 30" suby vlastní výroby. Kromě hlavního a delay systému na Main stage společnost dodávala vybavení i pro další stage, Outdoor Theatre, Sahara Tent, Mohave, Gobi a Yuma. Všechny stage festivalu Coachella 2018 byly také vybavené mixážními konzolemi britského výrobce DiGiCo.
Obrovský PA systém na hlavní stage používal 4× K1-SB nad 12× K1 a 4K2 uvnitř a 12× K1 + 2× K2 vně na každé straně. Rozsáhlý delay systém pro hlavní PA sestával z jedné řady 4 věží po 12 L-Acoustics K2, a dalších dvou řad po 3 věžích vybavených 12 boxy K2. Vzhledem k velikosti prostoru byly ještě použity další 4 věže pro VIP hosty po 9 boxech K2 a další delay / VIP věž s dalšími 12 boxy K2. Výsledek? Celkem 168 boxů L-Acoustics K2 jen pro potřeby hlavní stage!
Stan Sahara s rozlohou téměř 100×100 metrů nabýval také monstrózních rozměrů. Jeho PA systém, který pro Rat Sound nastavoval náš kolega a váš trenér L-Acoustics, Radek Lesa, se skládal ze 4 hlavních závěsů po 10 L-Acoustics K1 doplněných o 4 boxy K2 a 8 K1-SB zavěšených za každým z hlavních závěsů. Delay pole sestávalo ze 6 array po 6 boxech K2 a 4 K1-SB. Jako front fill sloužilo 16 boxů KARA. Jako sub rozšíření bylo použito 16 KS28 a 32 SB28.
Na stage Outdoor Theatre, třetí z mamutích stagí, pak jako hlavní systém sloužily clustery po 10 boxech K1 na stranu, doplněné o 4 boxy K2, 3 bloky po 8 basovkách SB28 a 6 clusterů po 6 V-DOSC jako delay. 12× KARA a 4× ARCS sloužily jako front filly.
Na všech stagích byly jako primární použité mixážní konzole DiGiCo a to jak na FOH, tak na monitorových pracovištích. Na těchto celosvětově sledovaných vystoupeních není prostor pro kompromisy. Zástupci DiGiCo se na místě postarali o všechny, kdo by potřeboval s konzolí pomoci. Pro zajištění opravdu plynulého běhu celé akce vyhradili speciální prostor vybavený SD10, SD12 a SD-Racky s ultimátními 32-bitovými Stadius vstupními kartami, kde si hostující zvukaři mohli vyzkoušet svou show nanečisto. Dave Rat, prezident společnosti Rat Sound Systems uvedl: „Bylo skvělé, že se tu všichni kapelní zvukaři zastavili nejen aby si prohlédli konzole, ale i pozdravit a pobýt s celou Rat Crew!“.
„Na každé ze třech největších stagí byla dvojice SD10 včetně Waves na FOH a dvojice SD12 na monitorech. Každý systém měl pak svůj SD-Rack naplněný novými Ultimate Stadius 32-bitovými mikrofonními pre-ampy“, říká Matt Larson, výkonný více-prezident amerického distributora DiGiCo. „Na těch menších pak bylo po jedné SD10 včetně Waves pro FOH a jedné SD12 pro potřeby monitorů, opět s patřičnými SD-Racky a 32-bitovými převodníky. A to nezahrnuje konzole, které si někteří interpreti přivezli s sebou. Během první neděle jsem jen na hlavní Coachella stage napočítal přes tucet konzolí DiGiCo, což je téměř stejný počet, jakým Rat Sound vybavili celý festival. DiGiCo stoly byly prostě úplně všude!“
Rat vysvětluje své důvody pro výběr vybavení pro rok 2018: „L-Acoustics je zavedený, celosvětově uznávaný výrobce, který je nejen na horních pozicích riderů všech umělců, ale zároveň poskytuje spolehlivost a výkon potřebný pro takový typ akce. To samé platí i pro DiGiCo. Je to nejvíce žádaný výrobce ve světě digitálních mixážních konzolí. Rozmanitost produktové řady DiGiCo, stejně jako spolehlivost a celosvětová dostupnost znamenala výbornou volbu i pro festival Coachella.“
„Navíc jak L-Acoustics, tak i DiGiCo poskytlo příkladnou úroveň technické podpory, což je pro události takového rozsahu klíčové. Nedokážu ani vyjádřit, jak moc důležitá je produktová podpora výrobců“, dodává.
Foto: Rat Sound, DiGiCo, Radek Lesa