Justin Timberlake 20/20 Experience Tour s L-Acoustics, A-T, DiGiCo a Vari*Lite
V pražské O2 Areně vystoupí v rámci svého turné 20/20 Experience Justin Timberlake. Podle očekávání se jedná o přehlídku špičkových technologií, včetně širokého výběru z portfolia PRO MUSIC. Na co se můžete (kromě Justinových hitů) těšit, co uvidíte a uslyšíte?
PA
Zvuk pro tour dodává firma Solotech a tak není žádným překvapením, že jde o L-Acoustics. Pro evropskou část turné je systém doplněný o zatím poslední přírůstek v rodině L-Acoustics – K2. PA tak tvoří 44 L-Acoustics K1, 32 modulů K2, 24 KARA, 20 subbasů SB28 a 24 zavěšených subwooferů K1SB. Dále pak pro frontfill 8XT a další boxy jako delay systém.
Systémový technik Étienne Lapre komentuje: „Jednoznačně preferuji systémy L-Acoustics. Vyhovují mi svoji jednoduchostí – snadno se věší a skvěle hrají, můžete s nimi dělat cokoliv se vám zachce. Samozřejmě, musíte dobře zvládat svou práci, protože ten systém je tak čistý, že když jednu věc uděláte špatně, bude to slyšet.“ A pokračuje o K2: „Pořád je to velmi nový produkt … ale pro mě je už perfektní. Navíc je velmi snadný při riggingu a to je pro turné, jako je toto, velmi důležité. Vážně, trvá 10 minut ho pověsit! Zvuk L-Acoustics byl vždycky úžasný. Udělali to správě už dřív s V-DOSC, pak s K1 a teď s K2. Máte kompletní řadu pro všechno, co potřebujete.
FOH
Hlavním zvukařem Justina Timberlakea je od roku 2005 Andy Meyer. Pro zpěváka si vybral bezdrátový systém Audio-Technica Artist Elite řady 5000, spojený s mikrofonem Audio-Technica AEW-T6100 a přijímačem AEW-R5200. „Zkoušeli jsme spoustu různých mikrofonů, než jsme došli k tomuhle,“ vysvětluje Meyer. „AE6100, stejně jako jeho bezdrátová verze, je skvěle znějící mikrofon a výborně funguje s Justinovým zpěvem. Zvuková kvalita je špičková – je to jako bychom byli ve studiu.“ Meyer používá mikrofony Audio-Technica i jinde: starší ATM25 na přechody a kondenzátorový mikrofon řady Artist Elite AE5400. Tento zpěvový mikrofon používá ale trochu netypicky: na malém bubnu, shora i zdola.
Jako pult najdete DiGiCo SD7. K důvodům, proč si vybral právě DiGiCo, Meyer vysvětluje: „SD7 používám 3 roky. Věděl jsem, že potřebuji něco, co zvládne víc než 96 vstupů. Slyšel jsem ho, vyzkoušel a rovnou se zamiloval. Má nejlepší zvuk, co znám.“ Monitory
Na pódiu nenajdete žádné odposlechy ani side-filly. Všech 16 členů kapely, 6 tanečníků i Justin používají in-eary.
„Stejně jako Andy, používám DiGiCo SD7. Jezdím s tímhle pultem už 4 roky, prostě proto, že není jiný pult, který by zvládl takový počet mixů. Vlastně není jiný pult, na kterém bych tuhle show mohl udělat. Vždycky jsem měl problém, že míchám monitory pro kapely, které potřebují velký počet výstupů – in eary, odposlechy, technické mixy atd. Tohle je jediný pult, který zvládne, co potřebuji. Vlastně … ještě jeden. SD5, ale to je také DiGiCo,“ vysvětluje monitorový zvukař Dan Horton.
Doplňuje ho monitorový technik Matt Holden: „SD7 je nejlépe hrající pult. Navíc, používáme hlavní i záložní pult v zrcadleném režimu. Máme tak 2 enginy, a kdyby se cokoliv stalo, je k dispozici okamžitý backup.“
Světla
Tak jako na předchozích turné, je i na 20/20 Experience light designerem Nick Whitehouse. K jeho volbě světel Philips Vari*Lite VL3000 a VL3015 Spot není třeba mnoho dodávat: „Vždycky (VL3000 a VL3015 spoty) patřily k mým favoritům. Nenašel jsem nic, co by mi nabídlo stejné funkce a kvalitu v menší velikosti.“