Prague City Festival 2011

Ve čtvrtek 23. června se na pražském Výstavišti konal první ročník Prague City Festivalu, jehož hlavními taháky byly švédští The Hives a rockeři 30 Seconds to Mars. Od začátku do konce nabitý line-up, špičkový zvuk L-Acoustics K1/KUDO, příznivé počasí a hlavně excelentní výkony kapel, to byly hlavní atributy festivalu, na který se přišlo podívat kolem deseti tisíc návštěvníků.

Už krátce po 14 hodině, kdy to rozjeli makedonští Superhiks, byl areál Výstaviště příjemně zaplněný lidmi. Po ska-punkovém a reggae „zahřívacím kole“ nastoupil vítěz Českého YouTube festu Flattus, následovaný partičkou z New Jersey The Gaslight Anthem. Hráli skvěle, nic to však nebylo proti ostrému irskému punku, který posluchačům naservírovali Flogging Molly, nebo cikánskému punku v podání Gogol Bordello. Jestliže se až dosud návštěvníci bavili, drzému frontmanovi švédských headlinerů The Hives leželi doslova u nohou. A on si toho byl moc dobře vědom. I druhý tahák festivalu, rocková kapela 30 Seconds of Mars v čele s charismatickým Jaredem Leto, předvedla i přes zjevnou hlasovou indispozici svého zpěváka obdivuhodnou audiovizuální show, plnou projekcí a světelných efektů, které zajišťoval bezmála čtyřicetičlenný technický a produkční personál.

Technickou produkci premiérového ročníku festivalu dostala na starost naše společnost PRO MUSIC s.r.o. Ke spolupráci jsme si pozvali svého dlouholetého obchodního partnera – ostravský High Lite Touring, který dodal mimo jiné i ozvučovací systémy pro hlavní a vedlejší scénu. Dominantou hlavní stage byla chlouba L-Acoustics a samozřejmě i společnosti High Lite Touring – velkoformátový WST Line Source systém K1, majestátně se „vznášející“ po obou stranách hlavní scény. Každý vertikální cluster se skládal ze čtyř subbasových jednotek L-Acoustics K1-SB, pod nimiž bylo zavěšeno dvanáct reproboxů L-Acoustics K1 a tři reproboxy L-Acoustics KARA jako downfill. Clustery K1 byly doplněny na obou stranách ještě outfilly, tvořenými šesti velkoformátovými reproboxy L-Acoustics KUDO. O posílení nízkých frekvencí se postaraly osvědčené subwoofery L-Acoustics SB28, vystackované do čtyř komínů po čtyřech boxech v kardioidním uspořádání, přičemž vždy dva komíny stály za sebou. Pro ozvučení pódia sloužily dvě trojice reproboxů L-Acoustics ARCS, doplněné jevištními monitory v podání L-Acoustics 115XT HiQ. Na pódiu se kromě těchto koaxiálních „unikátů“ nacházely ještě reproboxy L-Acoustics KARA, jejichž úkolem bylo pokrytí plochy přímo před pódiem. Ozvučovací systém byl napájen touringovými racky L-Acoustics LA-RAK, standardně osazenými DSP řízenými zesilovači LA8. Signál do ozvučovacího systému dodával digitální mixážní pult DiGiCo SD8. Systémy L-Acoustics a DiGiCo byly použity i na vedlejší scéně, nacházející se v pravém křídle Průmyslového paláce. Dva clustery po deseti velkoformátových reproboxech KUDO, koaxiální reproboxy 115XT HiQ a digitální mixážní pult DiGiCo D5 tvrdě bojovaly s naprosto katastrofálními podmínkami, které z hlediska akustiky prostory Průmyslového paláce nabízí. Přesto i tato scéna nabídla skvělý hudební zážitek, stejně jako celý Prague City Festival. Držme tedy palce do dalšího ročníku, kteří pořadatelé plánují na konec června příštího roku. Už dnes se můžeme těšit například na kapelu Blink-182, která již potvrdila termín svého pražského vystoupení na 29. června 2012.

Související produkty

Top produkt

Zkušenosti s technologií WST a nejnovější výzkumy L-ACOUSTICS ® jsou základem Line source K1, určeného pro svůj bezprecedentní výkon pro ozvučení venkovních festivalů a koncertů na stadionech.

Top produkt

Léta zkušeností s technologií WST a nejnovější výzkumy L-ACOUSTICS ® jsou základem Line source K1, určeného pro svůj bezprecedentní výkon pro ozvučení venkovních festivalů a koncertů na stadionech.

Modulární Line Source systém pro aplikace s dlouhým dosahem přes 35 m

  • Mezinárodně uznávaná Kara s Panflex technologií
  • Přidaná měnitelná směrovost a vylepšená polární stabilita
  • 4 integrované horizontální směrovosti

    70°/110° a 90°L/R)

Modulární touringový rack LA-RAK je základní element nové systémové architektury L-ACOUSTICS, postavený na DSP řízených zesilovačích LA8.

Špičkové zesilovače s vestavěným DSP, networkingem a vzdáleným monitoringem. Špičkové 24bit převodníky, 130dB dynamický rozsah, 32bit SHARC DSP. 4 kanálový zesilovač 4× 1800W/4. Systém ochrany reproduktorů L-DRIVE.

Od svého uvedení na trh získaly pulty DiGiCo SD8 velkou oblibu v oblasti live ozvučování i oblasti pevných instalací, a to zejména díky své výjimečné všestrannosti. Se software Overdrive se úroveň SD8 z hlediska výkonu a flexibility ještě zvýšila.