Wanastowky doprovází na Wenuši L-Acoustics, DiGiCo, Earthworks a Audio-Technica
Uvnitř královehradecké sportovní haly Slávie panoval už od brzkého sobotního rána 14. dubna čilý pracovní ruch. Důvodem byla příprava večerního koncertu jedné z nejúspěšnějších českých rockových kapel Wanastowi Vjecy, která ve staronové sestavě s kytaristou Tomášem Varteckým, basákem Radkem Havlíčkem a bubeníkem Štěpánem Smetáčkem vyrazila na své první turné v tomto složení – Turné 2012 Letíme Na Wenuši. Na cestě, která má celkem 12 zastávek, ji doprovází ozvučovací systém L-Acoustics, digitální mixážní pult DiGiCo SD8–24 a špičkové zpěvové a nástrojové mikrofony Earthworks a Audio-Technica.
Pro ozvučení zcela zaplněné sportovní haly zvolil technický a produkční tým francouzské ozvučovací systémy L-Acoustics. Hlavní PA tvořily vertikální clustery KARA a SB18, zavěšené vedle sebe na levé a pravé straně pódia. Cluster WST line source systému KARA obsahoval devět modulů, cluster SB18 čtyři subbasové jednotky. Na nízkých kmitočtech byl zvuk posílen osmi subwoofery SB28 v kardioidním uspořádání, vyskládanými na zemi uprostřed před pódiem. Na subwooferech byla položena čtveřice frontfill Constant Curvature WST line source reproboxů ARCS. Pro odposlech na pódiu měl každý z muzikantů k dispozici čtyři koaxiální reproboxy 115XT HiQ. Celý systém napájely touringové racky L-Acoustics LA RAK, osazené DSP řízenými zesilovači LA8.
Kromě zmíněných odposlechů, které pod pódiem „ukrytý“ monitorový zvukař Alex Langer míchal na již zmíněném velmi oblíbeném digitálním mixážním pultu DiGiCo SD8–24, byly na pódiu k vidění i další skvosty z portfolia naší společnosti PRO MUSIC s.r.o. Díky svému nezaměnitelnému tvaru a špičkovému zvuku na sebe upozornila především dvojice mikrofonů Earthworks SR30, což jsou kardioidní koherentní HD mikrofony s frekvenčním rozsahem 30Hz až 30kHz, ideální pro vzdálené nebo studiové snímání široké škály hudebních nástrojů, včetně saxofonu, flétny, trumpety, kytary, piana či bicích. Zde byly použity právě jako overheads pro Smetáčkovy bicí. Další Earthworks, tentokrát poměrně nový hyperkardioidní zpěvový mikrofon SR40V, osazený 9 mm elektretovým kondenzátorovým měničem typu „back“ s 5 mikronů silnou membránou a frekvenčním rozsahem 30 Hz až 40 kHz, měl k dispozici zpěvák, kytarista a frontman Wanastowých Vjecý Robert Kodym. Do této elitní sestavy ideálně zapadl i vynikající velkomembránový nástrojový mikrofon AE3000 z produkce japonské společnosti Audio-Technica. Jedná se o kardioidní kondenzátorový nástrojový mikrofon nejvyšší série Artist Elite a na koncertě Wanastowek snímal zvuk krásných oranžových komb Tomáše Varteckého a zubem času trochu poznamenaných Marshallů Roberta Kodyma.
Hradecký koncert byl čtvrtý v pořadí, do finále na Wenuši tak Wanastowým Vjecem zbývá ještě sedm mezipřistání. Pokud máte WV rádi, jděte se na některý z následujících koncertů podívat, stojí to za to. No a pokud se tam z nějakého důvodu nedostanete, můžete se pokochat alespoň přiloženými fotografiemi.